Models of Yesteryear; Volanty |
1958 - 1972 |
Krátké kovové volanty | ||||||||
Volant |
Priemer [mm] |
Výška volantu [mm] |
Priemer náboja volantu [mm] |
Počet lúčov volantu | Popis | Model štandardne osadený volantom | Rok | Fotografia |
MS1 (Vk1) |
7,5 | 6,3 | 2,1 | 4 | Obruč volantu v rovine upevnenia lúčov na náboj. Stred volantu je špicatý. | Y05/A | 1957 |
![]() |
MS2 (Vk2) |
8,7 | 3 | 4 | Stred volantu okrúhly s vymodelovaným tlačítkon klaksónu | Y06/B, Y05/B, Y10/B |
![]() |
||
MS2b (Vk2b) |
8,7 | 3 | 4 | Stred volantu oktagon s zaoblenými hranami s vymodelovaným tlačítkon klaksónu | Y06/B, Y05/B |
![]() |
||
MS3 (Vk13) |
8,8 | 10,5 | 2,7 | 4 | V strede
volantu vymodelované tlačítko klaksónu.
Obruč volantu vyvýšená nad upevnenie lúčov na náboj. Tlačítko
klaksónu je väčšie a špicaté
|
Y10/B, Y05/B, Y06/B |
![]() |
|
MS3b (Vk3b) |
8,8 | 10,5 | 2,7 | 4 | V strede volantu vymodelované tlačítko klaksónu. Obruč volantu vyvýšená nad upevnenie lúčov na náboj. Tlačítko klaksónu je menšie a špicaté | Y10/B, Y05/B |
![]() |
|
MS3c (Vk3c) |
8,8 | 10,5 | 2,7 | 4 | V strede volantu vymodelované tlačítko klaksónu. Obruč volantu vyvýšená nad upevnenie lúčov na náboj. Tlačítko klaksónu je väčšie a ploché | Y10/B, Y05/B |
![]() |
|
Kovové volanty na tyči | ||||||||
Volant |
Priemer [mm] |
Výška volantu [mm] |
Priemer náboja volantu [mm] |
Počet lúčov volantu | Popis | Model štandartne osadený volantom | Rok | Fotografia |
ML1 (Vd1) |
9,6 | 3,3 | 3,2 | 4 | Náboj presahuje obvod pologuľového
stredu Obruč volantu v rovine s upevnením lúčov na náboj |
y10/a | 1958 |
![]() |
ML2 (Vd2) |
8,7 | 4,4 | 3,25 | 4 | V strede je vymodelovaný výstupok tlačítka klaksónu. | y15/a, y01/b, y11/b | 1960 |
![]() |
ML3 (Vd3) |
8,7 | 3,9 | 3,2 | 4 | Náboj volantu s dvomi sústrednými výstupkami | y07/b, y11/b, y11/b | 1961 |
![]() |
ML4 (Vd4) |
9,4 | 3,7 | 3,25 | 4 | V strede je vymodelovaný výstupok tlačítka klaksónu, tlačítko klaksonu je dvojstupňové | y16/a, y11/b | 1961 |
![]() |
ML4b (Vd4b) |
9,4 | 3,7 | 3,25 | 4 | V strede je vymodelovaný výstupok tlačítka klaksónu, tlačítko klaksonu je dvojstupňové | y11/b | 1964 |
![]() |
ML4c (Vd4c) |
9,4 | 3,7 | 3,25 | 4 | V strede je vymodelovaný výstupok tlačítka klaksónu, tlačítko klaksonu je dvojstupňové | y16/a |
![]() |
|
ML5 (Vd5) |
8,6 | 3,9 | 3,2 | 4 | Náboj
presahuje pologuľový
stred Obruč volantu vyvýšená nad upevnenie lúčov na náboj |
y02/b, y11/b, y15/a |
![]() |
|
ML5b (Vd15b) |
8,9 | 4,4 | 3,2 | 4 | Náboj
mierne presahuje pologuľový stred Obruč volantu vyvýšená nad upevnenie lúčov na náboj |
y11/b, y07/b, y15/a |
![]() |
|
ML6 (Vd6) |
8,9 | 4,0 | 3,5 | 4 | Pologuľový
stred má rovnaký priemer ako náboj Obruč volantu v rovine s upevnením lúčov na náboj |
y01/b, y02/b, y03/b, y07/b, y11/b, y14/b, y15/a, y16/a | 1964 |
![]() |
ML6b (Vd6b) |
8,9
|
4,0
|
3,5
|
4
|
Náboj
mierne presahuje pologuľový
stred Obruč volantu v rovine s upevnením lúčov na náboj |
y01/b |
![]() |
|
ML7 (Vd7) |
8,9 | 4,5 | 3,6 | 4 | Pologuľový
stred mierne presahuje náboj Obruč volantu v rovine s upevnením lúčov na náboj |
y02/b, y03/b, y11/b, y15/a, y16/a |
![]() |
|
ML7b (Vd7b) |
8,9 | 4,2 | 3,7 | 4 | Pologuľový
stred má rovnaký priemer ako náboj Obruč volantu v rovine s upevnením lúčov na náboj |
y14/b |
![]() |
|
Plastové volanty | ||||||||
P1 | 8,4 | V roku 1966 dostali najstaršie varianty modelu Y-13B Daimler jedinečný päťramenný volant, ktorý zobrazoval štvrtinový segment, v ktorom sa nachádzalo ovládanie zapaľovania vozidla. Okrem toho bol volant odliaty v spojení s nožnými pedálmi. | y13/b | 1966 - 1967 |
![]() |
|||
P2 | 8,3 |
Od roku 1967 boli novšie verzie modelu Y-13B Daimler
a väčšina existujúcich aj nových modelov Yesteryears vybavené prvým
štandardizovaným plastovým volantom. Jeho tvar je mimoriadne
jednoduchý. Má štyri ramená, priemer 8,3 mm a spolu so stĺpikom a montážnym štvorhranom tvorí jednu časť. |
y01/b, y02/b, y02/c, y03/b, y04/c, y05/c, y06/c, y07/c, y08/c, y09/b, y10/c, y11/b, y12/b, y13/b |
1967 - 1972 |
![]() |
|||
P3 | 10 | Čierny plastový volant s krátkym stĺpikom. Montoval v roku 1969 na model Y-15B Packard Victoria a neskôr na modely Y-16B Mercedes-Benz SS a Y-11C Lagonda. | y15/b, y16/b, y11/c | 1969 - 1972 |
![]() |
|||
Triedenie, fotografie a niektoré údaje boli prevzaté z knihy Alexandr Pícha & Pavel Lagner The Collector’s Guide To MATCHBOX Models of Yesteryear 1956 – 1972 |